Rekreačné poukazy – Ako funguje „schvaľovanie“?

Autor: Kristína Máliková | 1.8.2019 o 18:42 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  19x

Téma rekreačných poukazov je už dlhší čas veľmi diskutovaná, keďže Národná rada Slovenskej republiky 23. októbra 2018 schválila novelami niekoľkých predpisov príspevky na rekreáciu a od 1. januára 2019 sú v platnosti.

Čo to vlastne ten rekreačný poukaz je?

Podľa zákona č. 347/2018 Z. z. je rekreačný poukaz nástroj financovania rozvoja cestovného ruchu na Slovensku. Slúži výlučne na úhradu oprávnených výdavkov podľa osobitného predpisu a je platný do konca kalendárneho roka, v ktorom bol vydaný.

Pre zamestnanca rekreačný poukaz predstavuje nové, daňovo výhodné, možnosti príspevku na oddych a regeneráciu. Zamestnávateľ prispieva zamestnancovi  na tuzemskú dovolenku - ubytovacie služby či pobytové balíky, zostavené z minimálne dvoch prenocovaní na území Slovenskej republiky alebo  na prázdninové aktivity -  tábory pre školopovinné deti.  Príspevok na rekreáciu môže zamestnávateľ poskytnúť formou „rekreačného poukazu“ alebo preplatením účtov za pobyt. Maximálna výška príspevku na rekreáciu je 275 EUR - 55 % z ceny rekreácie hradí zamestnávateľ, 45 % príspevku hradí zamestnanec. Príspevok je oslobodený od dane a odvodov.

Ak zamestnanec odpracoval minimálne dva roky, môže požiadať svojho zamestnávateľa o príspevok na rekreáciu. Ak má zamestnávateľ 50 a viac zamestnancov je povinný žiadosti zamestnanca vyhovieť, ak má 49 a menej zamestnancov môže, ale nemusí takejto požiadavke vyhovieť – príspevok je v tomto prípade na báze dobrovoľnosti.

Ako funguje „schvaľovanie dokladov“, teda spätné preplácanie rekreácie?

Vo väčších firmách na preplácanie rekreácií býva najčastejšie využívaný nejaký systém schvaľovania, ako je napríklad UP Rekrea.

Zamestnanec nahrá do systému potvrdenie o rekreácií, teda riadny účtovný doklad, ktorý obsahuje údaje o zamestnancovi, termín ubytovania, cenu za ubytovanie a všetky ostatné náležitosti účtovného dokladu. V programe je každý jeden doklad riadne skontrolovaný a následne schválený alebo zamietnutý spolu s odôvodnením prečo.

Takýto systém schvaľovania je síce presný, ale veľmi zdĺhavý. Preto sa spoločnosť DOCKitIN snaží zamerať na automatizáciu spomínaného schvaľovania. Momentálne teda spoznáva aktuálne webové prostredie a rieši všetky potrebné kroky k automatizácií, ktorá bude postavená na vyťažovaní dát z dokladov.

Dosiahnuť úplnu automatizáciu procesu je však zložité technické riešenie, ktoré si vyžaduje ešte veľa vylepšení súčasného  IT systému, ako aj zapracovanie všetkých legislatívnych podmienok.

Avšak už dnes je jasné, že táto automatizácia prinesie zamestnávateľom ušetrenie na administrátívnych činnostiach, ktoré sa spájajú s procesom preplácania rekreácií.

Firma ktorá sa pokúša o automatizáciu Firma ktorá sa pokúša o automatizáciu

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dnes píše Matúš Ritomský

Opatrne s Kočnerovou Threemou

Kočnerove slová, do okamihu, kým sa ich nepodarí overiť, je treba brať s rezervou.


Už ste čítali?